
Ważne akty prawne
W uczelni wydawane są zarządzenia Rektora, które regulują najważniejsze kwestie związane z funkcjonowaniem społeczności akademickiej. Poniżej prezentujemy te, które w szczególności dotyczą studentów i doktorantów w kontekście prowadzonej działalności naukowej, społecznej, artystycznej czy organizacyjnej.
Regulamin działalności studenckiej i doktoranckiej
Najważniejsze informacje:
- Regulamin opisuje procedurę rejestracji, zawieszania i likwidacji uczelnianych organizacji studenckich i doktoranckich (takich jak koła naukowe, zespoły artystyczne i organizacje), a także sposób finansowania ich działalności.
- Podstawą do ubiegania się o dofinansowanie na prowadzoną działalność jest terminowe złożenie sprawozdaniania merytoryczno-finansowego z działalności organizacji w poprzednim roku kalendarzowym oraz przedstawienie planu pracy na bieżący rok kalendarzowy.
- W § 24 – § 27 zawarte są informacje na temat sprawowania funkcji opiekuna koła naukowego, organizacji czy zespołu. Opiekuna uczelnianej organizacji studenckiej powołuje prorektor ds. studenckich na wniosek członków organizacji. W przypadku czasowej niemożności sprawowania funkcji (powyżej 30 dni), konieczne jest powołanie opiekuna tymczasowego. Koło naukowe nie może funkcjonować bez opiekuna.
Rejestracja oficjalnych kont w mediach społecznościowych
Najważniejsze informacje:

- Osobami prowadzącymi oficjalne konta koła naukowego w mediach społecznościowych mogą być wyłącznie studenci-członkowie zwyczajni koła oraz opiekun koła naukowego, a w przypadku organizacji – osoby będące jej członkami. Każde oficjalne konto w mediach społecznościowych musi być prowadzone przez minimum dwie osoby (dla kół naukowych – jedną z tych osób musi być opiekun).
- Avatary, stałe elementy graficzne (obrazy tytułowe, obrazy w tle) muszą być zgodne z Systemem Identyfikacji Wizualnej i wymagają akceptacji Działu ds. Komunikacji – nie ma konieczności uzyskania zgody Prorektora ds. studenckich.
- Oficjalnych kont w mediach społecznościowych nie wolno wykorzystywać do celów komercyjnych, naruszania praw autorskich, umieszczania treści naruszających obowiązujące prawo, publikowania treści godzących w dobre obyczaje oraz niezgodnych z misją Uniwersytetu (przedstawiających przemoc, rasizm, homofobię, transfobię, obrażających uczucia innych osób i propagującch ideologie zakazane przepisami prawa).
- Reklamy komercyjne mogą być zamieszczone wyłącznie po uzyskaniu zgody kierownika Działu ds. Komunikacji i oznaczeniu ich w odpowiedni sposób.
Regulamin korzystania z platformy M365
Najważniejsze informacje:
- Służbowe adresy e-mail (pracownicze, doktoranckie i studenckie) służą do komunikacji wewnątrz Uczelni. Na służbowy adres e-mail kierowana jest korespondencja istotna z punktu widzenia działalności Uczelni.
- Możliwe jest założenie adresu funkcyjnego, np. dla koła naukowego lub organizacji. Formularz z wnioskiem o założenie takiego konta dostępny jest w Intranecie UWr w zakładce „Dokumenty dla kół i organizacji”.
- Nie należy samodzielnie uruchamiać przekierowania na inne konta pocztowe (zarówno w domenie @uwr.edu.pl, jak i domenach zewnętrznych).
- Zasady i zakazy dotyczące korzystania z konta M365 zostały opisane w §9 Zarządzenia.
